Putem să avem un viitor mai bun prin educație
Problemele educației nu sunt doar problemele celor care învață sau predau în școli și facultăți. Cu cât vedem mai mult educația ca pe o prioritate, cu atât înțelegem faptul că problemele societății românești au nevoie de soluții de durată, sustenabile, de schimbări fundamentale și îmbunătățiri consistente. În diferitele etape de formare ale individului, interacțiunile cu ceilalți sunt esențiale, dar tehnologia bine folosită poate reprezenta un instrument care să crească valoarea actului educațional.
Ne-am aplecat atenția asupra educației timp de cinci ani în cadrul programului de cercetare Civic Labs, care a rezultat în proiectarea Infrastructurii Binelui de care avem nevoie pentru a rezolva problemele cu care se confruntă atât elevii cât și studenții, dar și adulții când vine vorba de educația de care au nevoie. Au rezultat 64 de soluții digitale dintre care 12 sunt deja live și avem nevoie de voi pentru a le menține și duce mai departe și pentru a le construi pe celelalte 52 de care cu toții avem nevoie.
Susține pilonul Education for Romania
Fii parte din coaliția de finanțatori care susțin construcția și mentenanța soluțiilor dedicate rezolvării problemelor din educație. 12 soluții sunt deja live. Alături de tine putem să le transformăm pe toate celelalte în realitate pentru a completa și consolida infrastructura de soluții digitale de care organizațiile neguvernamentale, autoritățile și toți românii au nevoie pentru șansa la o educație de calitate.
Dacă reprezinți o companie și vrei să devii unul dintre partenerii strategici în misiunea noastră, trimite-ne chiar astăzi un mesaj și hai să lucrăm împreună!
Education for Romania
Ultimii cinci ani ai Code for Romania s-au concentrat pe a identifica cele mai presante probleme cu care se confruntă sistemul educațional din România în 7 zone importante: pregătirea profesorilor, accesul la educație, dobândirea de abilități pentru viața reală în rândul tinerilor, accesul la informa'ție, educația civică, siguranța și buna administrare a școlilor și calitatea învățământului în mediile universitare și preuniversitare. Am concentrat rezultatele acestui efort uriaș într-o serie de rapoarte de cercetare care vin nu doar să documenteze toate informațiile pe care ar trebuie să le cunoaștem cu toții, ci reprezintă fundamentul pe baza căruia am proiectat și construim soluții pentru a le rezolva.
În fiecare dintre secțiunile de mai jos veți descoperi rezultatele acestui program de cercetare si soluțiile pe care le-am implementat deja dar și pe cele pe care ne dorim să le transformăm în realitate alături de voi. Orice contribuție contează, fie că trimiți un SMS la 8864 cu cuvântul PUTEM, setezi o donație recurentă pe site sau ne susții cu un share, pe noi ne ajută să oferim aceste soluții gratuit tuturor celor care au nevoie de ele și să construim altele noi.
Profesori bine pregătiți
România nu poate avea un sistem educațional funcțional fără profesori bine pregătiți. Cu cât vom avea profesori mai buni, vom avea elevi mai performanți, pasionați și bine instruiți. Indiferent dacă predau în ciclurile pre-universitare sau în învățământul superior, profesorii sunt repere, fiind principala interfață dintre sistemul educațional și elev. Drumul nostru începe cu ei, pentru că profesorii sunt factori multiplicatori. Mai mulți profesori bine pregătiți înseamnă de zeci de ori mai mulți elevi care primesc o educație de calitate.
Abilități pentru viața reală
Rolul sistemului educațional este de a ne face cunoștință cu lumea, pentru a funcționa bine în ea și a o îmbunătăți și îmbogăți apoi la rândul nostru. Cu toate acestea, la noi, școala se concentrează aproape exclusiv pe științe și arte, nu și pe abilități. Multe dintre nevoile elevilor de a înțelege lumea nu se regăsesc în programele școlare (educație digitală, media, sanitară, financiară, sau pentru dezvoltarea de soft skills).
Acces la educație
Accesul tuturor copiilor la sistemul de educație, deși este prevăzut în documentele și statisticile instituționale, nu este o realitate pentru mulți dintre copiii României. Acest lucru se întâmplă fie pentru că resursa umană este deficitară sau insuficient pregătită, fie pentru că în multe zone defavorizate, infrastructura proastă sau inexistentă e o piedică în calea actului educațional. Pentru foarte mulți copii, accesul la educație și la infrastructura educațională necesară (inclusiv consiliere psihologică sau educațională) este doar formal. Anul 2020 a arătat cu atât mai mult că sistemul educațional nu este pregătit să ofere tuturor elevilor acces la servicii educaționale de calitate.
Acces la cultură
Cultura este un factor determinant în creșterea calității vieții, făcând-o mai plină de sens, mai frumoasă și mai armonioasă. Pentru creatori, uneltele digitale pot să asigure o gestionare mai bună a resurselor, în timp ce pentru consumatorii de cultură, tehnologia poate reprezenta o cale ușoară prin care pot avea acces la producții artistice.
Rezultatele cercetării și soluțiile proiectate vor fi publicate pe parcursul anului 2024.
Educație civică
Educația civică este unul dintre sectoarele cele mai relevante din sistemul educațional pentru că asigură informațiile și crearea de obiceiuri necesare pentru a construi oameni responsabili, implicați social și care vor construi o societate din ce în ce mai bună. Cu cât reușim să sădim în noile generații comportamente participative, cu cât antrenăm valorile democratice mai eficient de pe băncile școlii cu atât ne vom asigura că sprijin viitori adulți puternici, responsabili și implicați din punct de vedere social.
Acces la informații
Facilitarea accesului la informații este esențial pentru a crește transparența datelor relevante pentru toți cetățenii. Dar datele nu au nicio valoare dacă nu suntem echipați cu cunoștințele necesare pentru a le înțelege și a le utiliza pentru a ne dezvolta comunitățile, pentru a lupta pentru programe și politici mai bune pentru viitor și pentru a reacționa corect la provocările cu care ne confruntăm cu toții.
Școli sigure și bine administrate
Mediul în care un elev se formează are o importanță determinantă pentru viitorul lui, nu doar prin ceea ce se întâmplă la ore ci și prin felul în care școala trebuie să reprezinte un loc sigur, adecvat și gândit pentru a sprijini procesul de învățare. Felul în care școlile sunt administrate poate fi îmbunătățit cu ajutorul tehnologiei, pentru a le face să fie spații mai sigure, ferite de amenințări pentru elevi, în care bullying-ul nu este tolerat, iar atmosfera generală încurajează învățarea în spirit colegial.
Învățământ universitar de calitate
Universitățile din România pregătesc generațiile noi de profesioniști care construiesc societatea românească. Tehnologia poate aduce un plus de valoare în procesul de învățare, de cercetare sau în activitățile practice desfășurate în facultate, oferind acces ușor la resurse și crescând calitatea actului formator.
Rezultatele cercetării și soluțiile proiectate vor fi publicate pe parcursul anului 2024.
Învățământ preuniversitar de calitate
Tehnologia poate aduce un suflu nou în felul în care sunt predate în școli și licee materiile din programele școlare. Pentru multe dintre disciplinele studiate, putem găsi metode îmbunătățite, diversificate, interactive și atractive de predare cu ajutorul tehnologiei.
Rezultatele cercetării și soluțiile proiectate vor fi publicate pe parcursul anului 2024.
Susține pilonul Education for Romania
Fii parte din coaliția de finanțatori care susțin construcția și mentenanța soluțiilor dedicate rezolvării problemelor din educație. 12 soluții sunt deja live. Alături de tine putem să le transformăm pe toate celelalte în realitate pentru a completa și consolida infrastructura de soluții digitale de care organizațiile neguvernamentale, autoritățile și toți românii au nevoie pentru șansa la o educație de calitate.
Dacă reprezinți o companie și vrei să devii unul dintre partenerii strategici în misiunea noastră, trimite-ne chiar astăzi un mesaj și hai să lucrăm împreună!