

Putem să avem un viitor mai bun prin educație
Problemele educației nu sunt doar problemele celor care învață sau predau în școli și facultăți. Cu cât vedem mai mult educația ca pe o prioritate, cu atât înțelegem faptul că problemele societății românești au nevoie de soluții de durată, sustenabile, de schimbări fundamentale și îmbunătățiri consistente. În diferitele etape de formare ale individului, interacțiunile cu ceilalți sunt esențiale, dar tehnologia bine folosită poate reprezenta un instrument care să crească valoarea actului educațional.

Obiectivul 1: Profesori bine pregătiți
Status: Proiectare finalizată
România nu poate avea un sistem educațional funcțional fără profesori bine pregătiți. Cu cât vom avea profesori mai buni, vom avea elevi mai performanți, pasionați și bine instruiți. Indiferent dacă predau în ciclurile pre-universitare sau în învățământul superior, profesorii sunt repere, fiind principala interfață dintre sistemul educațional și elev. Drumul nostru începe cu ei, pentru că profesorii sunt factori multiplicatori. Mai mulți profesori bine pregătiți înseamnă de zeci de ori mai mulți elevi care primesc o educație de calitate.
Soluții finalizate sau în lucru
Raport Civic Labs
Citiți aici raportul complet pentru tema „Profesori bine pregătiți”

Obiectivul 2: Abilități pentru viața reală
Status: Proiectare finalizată
Rolul sistemului educațional este de a ne face cunoștință cu lumea, pentru a funcționa bine în ea și a o îmbunătăți și îmbogăți apoi la rândul nostru. Cu toate acestea, la noi, școala se concentrează aproape exclusiv pe științe și arte, nu și pe abilități. Multe dintre nevoile elevilor de a înțelege lumea nu se regăsesc în programele școlare (educație digitală, media, sanitară, financiară, sau pentru dezvoltarea de soft skills).
Soluții finalizate sau în lucru
Raport Civic Labs
Citiți raportul complet pentru tema „Abilități pentru viața reală”

Obiectivul 3: Acces la educație
Status: Proiectare finalizată
Accesul tuturor copiilor la sistemul de educație, deși este prevăzut în documentele și statisticile instituționale, nu este o realitate pentru mulți dintre copiii României. Acest lucru se întâmplă fie pentru că resursa umană este deficitară sau insuficient pregătită, fie pentru că în multe zone defavorizate, infrastructura proastă sau inexistentă e o piedică în calea actului educațional. Pentru foarte mulți copii, accesul la educație și la infrastructura educațională necesară (inclusiv consiliere psihologică sau educațională) este doar formal. Anul 2020 a arătat cu atât mai mult că sistemul educațional nu este pregătit să ofere tuturor elevilor acces la servicii educaționale de calitate.
Raport Civic Labs
Citiți întreg raportul pe tema: “Acces la educație”

Obiectivul 4: Școli sigure și bine administrate
Status: Proiectare finalizată
Mediul în care un elev se formează are o importanță determinantă pentru viitorul lui, nu doar prin ceea ce se întâmplă la ore ci și prin felul în care școala trebuie să reprezinte un loc sigur, adecvat și gândit pentru a sprijini procesul de învățare. Felul în care școlile sunt administrate poate fi îmbunătățit cu ajutorul tehnologiei, pentru a le face să fie spații mai sigure, ferite de amenințări pentru elevi, în care bullying-ul nu este tolerat, iar atmosfera generală încurajează învățarea în spirit colegial.
Raport Civic Labs
Citiți întreg raportul pe tema: “Școli sigure și bine administrate”

Obiectivul 5: Învățământ universitar de calitate
Status: Începe în iunie 2023
Universitățile din România pregătesc generațiile noi de profesioniști care construiesc societatea românească. Tehnologia poate aduce un plus de valoare în procesul de învățare, de cercetare sau în activitățile practice desfășurate în facultate, oferind acces ușor la resurse și crescând calitatea actului formator.

Obiectivul 6: Învățământ preuniversitar de calitate
Status: Începe în martie 2024
Tehnologia poate aduce un suflu nou în felul în care sunt predate în școli și licee materiile din programele școlare. Pentru multe dintre disciplinele studiate, putem găsi metode îmbunătățite, diversificate, interactive și atractive de predare cu ajutorul tehnologiei.